Mađarska posada Martin Laszlo-Viktor Ban , najbrži na šest od osam makadamskih brzinaca, pola minute brži od Talijana Maura Trentina i Alice De Marco
Tekst i snimci: Miroslav KRPAN
Tek je 50 dana ove godine, a za nama je na svjetskoj oktanskoj sceni već nekoliko značajnih manifestacija. Po mnogima najteži pustinjski rally Dakar 2024. je već povijest uz još jedan trijumf legendarnog Carlosa Sainza, a slično je i s vječitom ekskluzivom Monte Carla u WRC svjetskom rally prvenstvu, gdje je pobjedu odnio „vječiti drugi“ Thierry Neuville. Svjetski asovi oprobali su se i na snijegu i ledu švedskim strampućima pobjedom znalca vožnje po ledu Finca Esapekka Lappija. Predstavljaju se novi bolidi Formule 1 koja kreće kroz koji tjedan. Domaća okltanska scena zarana je krenula već sredinom siječnja u okolici Čazme jednim u nizu ovogodišnjih domaćih show rally manifestacija u kojoj je pobjedom dominirao Slovenac Borut Prosenc. Samo mjesec kasnije, iako zima, ali s predznakom proljeća i nevjerojatne topline zraka, više od stotinu automobila, nekih skoro 30-ak svjetskih marki, vozača, suvozačica i suvozača iz šest zemalja okupilo se u Istri.
Čari brzina i ljepote istarskog kanala
Iz pitoresktnog Limskog kanala, na zapadnoj obali istarskog poluotoka, šesti je puta
startao svojevrsni automobilistički show pod imenom „Rally day Two Castles-Due Castelli“ na kojem je nastupio do sada rekordan broj posada, 110 iz šest zemalja. U još jednoj zavidnoj organizaciji Autokluba „Poreč Motorsport“, uz suorganizatora AKOK „Skok racing 1993“ iz Gambetića (Višnjan), te uz punu podršku domicilne Općine Kanfanar, vozilo se na području šireg okruženja Kanfanara, točnije, od Limskog kanala do povijesnih zidina Dvigrada i Barata, dvije dionice koje su sudionici tijekom dana prolazili po dva puta u svakom smjeru ukupne duljine 55,08 km brzinskih ispita.
Očekivanu pobjedu ostvarila je favorizirana mađarska posada 27-godišnji mađarski as Martin Laszlo, koji uz suvozača Viktora Bana nastupa u Škoda Fabia Rally2, a prije dva mjeseca upisali su pobjedu na još jednom hrvatskom znanom Santa Domenica Rally Showu. U prvom prolasku dva ranojutarnja brzinca najbolja vremena Mađari su prepustili talijanskim prezimenjacima Trentin, prvo, na iznenađenje mnogih, Giovaniju Trentinu sa suvozačem Danilom Frappanijem (Ford Fiesta Rally4), a potom, kasnije će se pokazati posadi Mauro Trentin-Alice De Marco, koja je u Hyundai i20 Rally2 stigla do druge stepenice pobjedničkog postolja i krajnjeg zaostatka od 28,7 sekundi za pobjednicima. Pobjednička mađarska posada, s ukupnim vremenom 32:01,1 minut, u nastavku je ostvarila svih šest najboljih vremena brzinskih ispita. Do treće pozicije ukupnog poretka dovezla se još jedna talijanska posada Adriano Scalcon i Andrea Bodola (Škoda Fabia Rally2) uz zaostatak 46,5 sekundi. Najbrži s prvog BI posljednji brzinac okončali su izlijetanjem, srećom bez posljedica po posadu.
Tek 12 hrvatskih posada
Uz većinu talijanskih posada među prvih deset ukupnog poretka vrijedi istaknuti deveto mjesto najbolje hrvatske posade, brata i sestre Martina i Dore Ravenščak (Ford Fiesta Rally3), kojima je tek jedna desetinka nedostajala za poziciju više. Uglavnom su održavali tempo oko desete pozicije, da bi na posljednjem BI ciljem prošli kao petoplasirani. Uz njih, među deset najboljih istaknuli su se i Slovenci Borut Prosenc i Blaž Selan, prije mjesec dana pobjednici sličnog rally showa u Čazmi, ali ovog puta za upravljačem Ford Fieste.
Talijani su dominirali brojem i rezultatima, dok je tek deset posto bilo hrvatskih posada. Nije tu samo još uvijek „zimski san“ hrvatskih vozača, već nenaviklost (nepripremljenost – za vozila) da se vozi makadamom, a do početka one prave, bodovne i sustavne sezone ima još 40-ak dana. Za svaki nastup ipak treba izdvojiti znatna sredstva. Do cilja u Limskom kanalu stiglo je 90 posada, među kojima su nekoliko zapaženih rezultata u poretku klasa polučile i hrvatske posade. Vozila su bila raspoređena u deset različitih klasa, pa su tako kod automobila s pogonom na sva četiri kotača preko 2.000 ccm drugi bili Martin i Dora
Ravenščak, a četvrti Nenad Lončarić i Tajana Vojvodić-Pinky (Subaru Impreza Sti), ujedno 14. u ukupnom poretku rallya. Dvije istarske posade uspješno su okončale nastup klase automobila s pogonom na zadnje kotače. Do trećeg je mjesta stigla posada Rajan Gašparini-Boky Čolak (BMW E46 328), a četvrtog Karlo Pelicar i Lina Cukrov (BMW 318). Identične pozicije, ali u klasi automobila s pogonom na sva četiri kotača do 2.000 ccm, u identičnim automobilima Suzuki Baleno ostvarili su tandemi s Kvarnera, treći Eris i Enrico Marotti i četvrti Ozren i Tara Vitezica.
Pobjednici po klasama:
Nejc Mrak-Darko Vončina (Slovenija, Suzuki Swift), Tommaso Sandrin-
Manuel Menegon (Italija, Peugeot 208 R2), Borut Prosenc-Blaž Selan (Slovenija, Ford Fiesta), Mitja Velkavrh-Nina Gorenc Velkavrh (Slovenija, Renault Clio Rally5), Marko Benedetti-Jurica Matjaž (Slovenija, Suzuki Baleno), Antonio Marchioro-Marco Marchetti (Italija, Mitsubishi Lancer Evo IX), Martin Laszlo-Viktor Ban (Mađarska, Škoda Fabia Rally2), Andrea Succi- Fabio Graffieti (Italija, BMW E30), Manuele Mengozzi-Mirko Palladini (Italija, Toyota Hillix Overdrive) i Mitja Petrovčić (Slovenija, Semog Bravo).
Zavrtilo se oktansko kolo, krenula je nova oktanska sezona koja će potrajati do sredine prosinca, po svim naznakama, za sada radnih verzija kalendara nacionalne sportske asocijacije, nikad bogatija. Već s prvim vikendom travnja kreće „stampedo“, po svemu sudeći s tri discipline nacionalnog prvenstva, rallyem u Karlovcu, autocrosom u Gambetićima i kronometar vožnjom nadomak Čakovca. O tom i svemu što nas očekuje u 2024.godini na sportskim stazama automobilizma u našem slijedećem izdanju.
Autor:
Posljednje objave autora:
- A02 Brdske utrke10 listopada, 2024NAJAVA: POTVRDA DRŽAVNIH PRVAKA
- A07 OSV9 listopada, 2024OSV: BLAŽUTIĆEV POGLED S VRHA
- Autosport8 listopada, 2024AUTOCROSS: KRZNARIĆ I OZLJANI PRVACI HRVATSKE
- A12 Formula driver7 listopada, 2024FORMULA DRIVER: HRVOJE BELINIĆ POBJEDOM POVEĆAO PREDNOST