Srijeda, 19 veljače, 2025
No menu items!
Google search engine
HomeIntervjuINTERVIEW: BORIS KATIĆ (KK Rijeka)

INTERVIEW: BORIS KATIĆ (KK Rijeka)

Rođen je u Rijeci 22.prosinca 1988.godine, živi u Selcu pored Crikvenice, suprug i otac dvoje prekrasne djece. Njegovo ime znaju svi koji prate prvenstvo hrvatske na brdskim stazama – on je Boris Katić a mi smo imali čast s njime porazgovarati nekoliko dana prije osvajanja titule Državnog prvaka. Boris je vozač u Javnoj vatrogasnoj postrojbi Crikvenica, osim automobilizmom od hobija se bavi lovom i ribolovom, a ističe kako slobodno vrijeme najradije provodi s obitelji.

Obitelj na prvom mjestu – Supruga Vanessa je velika podrška

Kako je izgledao Tvoj prvi susret sa svijetom automobilističkih natjecanja i kada se to dogodilo?
Moj prvi službeni susret s auto utrkama dogodio se 2012.godine na 402 street race natjecanju na Grobniku. Nastupio sam s Opel Astrom GSI i probio klasu tako da nisam došao do pobjedničkog postolja.

Ulaz u svijet autosporta – 402 street race na Grobniku

Kasnije iste godine pozvan sam da nastupim kao predvozač na rallyu Novi vinodolski, što je naravno bila prilika koja se ne odbija. Organizator je taj vikend imao veliki problem s predvozačima (“nulama”) jer ih se dosta porazbijalo, a i ja sam sa serijskim autom vozio kao da sutra ne postoji (napravili smo 15.vrijeme “generalke”) te sam više puta upozoravan da usporim. Posudili smo novce za gorivo i hranu da bi sudjelovali na tom natjecanju i iskoristili smo priliku maksimalno – odvozili i uživali.

Predvozač na rally-u Novi Vinodolski 2012.

Nakon toga sam Astru prodao jer sam trebao novce za momačku, i nekoliko godina me nije bilo na utrkama sve do 2016. kada sam odlučio probati nekoliko utrka Formule driver da vidim kako mi to ide.. Žena se složila i to je bilo to! Prodao sam motor i kupio Saxo (ex Prodan-Jurišić-Petrić) – umoran i pun lišća, ali ja sam u njemu vidio potencijal. I tada je krenulo oktansko ludilo koje me drži do današnjeg dana.

Neprepoznatljivi Saxo

2021. sam se prijavio na brdsku utrku Stubičke Toplice da isprobam auto i pripremim se za sezonu Formule driver. Međutim, ispalo je da sam u svojem prvom nastupu na brdskoj utrci bio više nego konkurentan – završio sam na drugom mjestu i u tom trenutku donio odluku da pokušam odvoziti sezonu “brda”. Na kraju je ta prva sezona završila iznad očekivanja – postao sam prvakom HAKS-a u klasi E1-1600 te drugi u grupi E1 između Perekovića i Dimitrijevića!

Koji su ti najdraži konkurenti?

U prvoj sezoni mi je glavni konkurent bio jedan od mojih idola Renato Jaketič i borba je bila jako zanimljiva. Sljedećih godina se konkurencija dosta mijenjala uvođenjem Performance factora na brdo, te je trebalo u kratkom razdoblju i s ograničenim budžetom složiti auto da bude konkurentniji. Nije bilo lako jer je konkurencija imala ozbiljne aute i više iskustva od mene.
Danas se najradije borim s Ninom Andrejevićem koji je dvije klase iznad mene ali neke staze bolje pašu njegovom a neke mojem autu pa rado odmjeravamo snage – mi na stazi a naši timovi u boxu dobronamjernim šalama i okladama.

Najdraži duel mi je bio onaj sa Lovrom Badurinom na endurance 2h cup natjecanju na Grobniku. Dijelili smo njegov automobil (Peugeot 106 1,6 16v) i borili se jedan protiv drugoga, krug za krugom.

Na endurance natjecanju na Grobniku gdje je dijelio automobil sa Lovrom Badurinom

Koje su ti najdraže staze na kojima si nastupio, neki poseban trenutak koji bi izdvojio?
Najdraža brdska staza mi je Skradin, a kružna naravno grobnička pista po kojoj je vožnja uvijek poseban gušt i uživancija. Zbog nedostatka vremena nisam imao prilike voziti na kružnim stazama van države na kojima nastupaju kolege s prvenstva na kružnim stazama, ali nadam se da će se i ta vrata jednom otvoriti..

Poseban trenutak ove sezone je svakako bio povratak u Buzetu kada smo svjedočili ovacijama publike za Matiju cijelom stazom, i naravno bakljada u Komuščici koja je nezaboravno iskustvo..

Imao si i jedno dosta ozbiljno izlijetanje u Ogulinu..
Daa.. taj vikend su mi vještice definitivno rekle NE! Budući da radim kao profesionalni vatrogasac, često na utrku krećem direktno iz noćne smjene. Kombinacija umora, nove mašine i starih guma pokazala se kobnom za Saxo tu nedjelju. Dvadeset dana koji su slijedili bili su izuzetno naporni za mene i sve oko mene. Braća, obitelj, prijatelji – svi su uz svakodnevne obaveze uložili nadljudske napore kako bi se Saxo doveo u prvobitno stanje. Uspjeli smo zajedničkim snagama i za tri tjedna sam na natjecanju u Ilirskoj Bistrici zauzeo drugo mjesto. Moram priznati da sam i ove godine u Ogulinu osjetio posljedice, iako sam mislio da neću.. u svakom prolazu me na tom dijelu staze obuzela neka nelagoda..grč.. :/

Neugodno izlijetanje u Ogulinu 2023.

Jesi li imao trenutaka kad si pomislio ma što to meni treba – skup sport, nema sponzora, nema podrške.. ako da kada i zbog čega?
Nažalost pomislim to dosta često tijekom sezone. Najviše radi obitelji, posla ali i sebe jer sam nekoliko dana prije utrke nabrijan i pun straha od neuspjeha. Pogotovo ako mi nešto ne ide po planu, ako imam neke kvarove na trkaćem ili privatnom autu – malo sam čudan ali takav sam. Što se tiče sponzora i financijskog dijela podrške je također dosta teško, barem meni je to najgori dio priče. Bez njih je nemoguće zatvoriti financijsku konstrukciju oko utrka, a opet onda se nalaziš u poziciji da se osjećaš da moliš i tražiš nešto što ti zapravo nitko nije dužan dati.. Uvijek sam pokušavao do donacija i sponzorstava dolaziti preko prijateljstava i poznanstava, ali volio bi u budućnosti imati veću podršku – klupsku ili sponzorsku. Sa malo ozbiljnijim sponzorom mogao bih nakon sezone odraditi i reviziju auta te eventualno ga nadograditi s novim dijelovima. Tada bih mogao nastupiti izvan države ili možda nabaviti konkurentniji auto i boriti se za sam vrh ukupnog poretka.

Imaš li neke rituale prije samog starta?
Ako imam vremena prije predstarta znam leći na pod i dignuti noge u zrak, a neposredno prije samog starta razgibam zglobove na rukama..

Što je po tebi najvažnije za uspjeh u ovom sportu? Novac, talent ili nešto treće?

Definitivno volja i upornost, jer ako nemaš želje i snage za utrkivanjem uzalud ti novac i sve.. Treba znati i moći pripremiti auto, opremu, prijevoz, komplet logistiku te organizirati smještaj i još puno detalja za odraditi jedan kvalitetan trkaći vikend i to često na 30-40 stupnjeva u sezoni. Uz sve to na kraju još treba i junački vozit’ i napraviti rezultat.

Ovo je jedna izvrsna sezona za Tebe, što dalje..koji su planovi,ciljevi..?

Da..sa sezonom sam iznimno zadovoljan! Promjena klase i velike dorade i izmjene na autu dale su vrhunski rezultat. Često mijenjam planove tako da nisam još odlučio hoće li biti drastičnih promjena u novoj sezoni poput npr turba ili jačeg atmosferca, a možda dođe i jači auto..tko zna? 🙂
Cilj je svakako plasirati se što više na ljestvici “generalke” i naravno – uživati u utrkama!

Tatini največi navijači

Želiš li nekome zahvaliti na kraju..?

Naravno..zahvalio bi svima koji su mi ikad pomogli, ali SVIMA, na bilo koji način!! Znaju oni jako dobro koji su. Najveća zahvala ide najbližima – mojoj ženi i djeci te mojoj braći koji su uvijek uz mene. Zahvalio bi i onima koji su obećali pomoći a nisu, ali smo i iz toga nešto naučili. Ja ću navesti one koji se nalaze u mojim objavama, majicama, naljepnicama, fb-u, instagramu, youtube-u a to su Frosty klimatizacija, Knjigovodstvo & Tourist office Sunrise, residence ISABELLA, Vinskakuća Pavlomir, ING-DOM, Franc Arman Wines, Kavana Anka, Maro-Gustić, Gumi servis F1, ELEKTROMINIK-Krk, 2N grijanje i hlađenje Saxo Racing Team, Lovro racing parts, F&M Gržetić, GEOMARIN, DTL održavanje plovila, Auto servis BMD- Bribir, ING-GRADNJA, Apartmani Jadro-Selce

Sve je lakše uz veliku timsku podršku

Autor:

Iva Damarija
Iva Damarija
RELATED ARTICLES

POPULARNO