Međunarodna autocross utrka u Gambetićima
Staza Canalli još se jednom dokazala vrhunskom sportskom arenom za 52 vozača iz osam zemalja, a dvojica hrvatskih vozača na pobjedničkim postoljima
GAMBETIĆI – U povremenim oblacima prašine izvrsno su se snalazili vozači autocrossa na jedinoj pravoj, međunarodno priznatoj zemljanoj stazi za oktanske sportove na četiri kotača u nas, u šumovitom predjelu Gambetića, nadomak Višnjana. Staza „Canalli“ još se jednom dokazala vrhunskom sportskom arenom, ovog puta za 52 sudionika pristiglih iz osam zemalja na već tradicijsku 12.Nagradu Gambetića 2025.
Organizacija i ovog puta besprijekorna, sve pod budnim okom i vrijednih ruku sportskih entuzijasta domicilnog Auto karting i off road kluba „Skok racing 1993“, te uz svesrdnu pomoć Autokluba „Poreč Motorsport“. Potvrda svemu je želja daljnjeg napretka do ostvarenja zacrtanog cilja, dovođenja europskog prvenstva, a organizatore, sudionike i gledatelje, uz predstavnike nove vlasti Općine Višnjan, u ime nacionalne asocijacije pozdravio je tek sportski direktor discipline (!?).
Utrka je ovo upisana u kalendar FIA Međunarodne automobilističke federacije, bodovana za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, tri državna prvenstva, Hrvatske, Slovenije i Austrije, te Otvoreno PH „Croatian autocross Trophy“. Uoči svečanosti otvorenja manifestacije jedinstven dekor na startnom prostoru – svi sudionici sa svojim timovima, klupskim i nacionalnim obilježjima javno su predstavljeni, a potom defile stazom koja im samo sat dva potom donosi slavlje, veselje, ljutnju, suzu, sreću. Tko više mari za 33 stupnja u zraku, prašinu svud oko nas, ushićenje najvatrenijih obožavatelja koji nisu propustili niti ovo izdanje legendarnih Gambetića kod „Pape“.
PAĐEN I KRZNARIĆ TREĆI
Temperature za prvi ljetni vikend i više od prosjeka, no, izdržali su vozači, izdržala je publika i što je najvažnije, zahvaljujući izvrsnim mehaničarskim tiimovima snažni motori različitih cross vozila pretvarajući sve u vrhunsku borbu za svaku poziciju, u duele kakvih bi se posramili i svjetski asovi. Slovenci, brojčano nadmoćni, osvojili su konačne pobjede u tri divizije, dok su Mađarima pripale dvije.
U tih 15 pozicija počasnih postolja našlo se mjesta i za dvojicu hrvatskih majstora crossa, prvo jednog od veterana iskusnog Ferdinanda Pađena (AKOK Skok racing 1996) u Diviziji 1 Touring +H, vozeći Audi 80, za treće mjesto iza dvojice Slovenaca, pobjednika Aleksandra Križmana (Mitsubishi Lancer) i drugoplasiranog Mateja Lavriča (Subaru Impreza), dok je trenutno najbolji hrvatski cross vozač, višestruki državni prvak i prošlogodišnji prvak CEZ-a, prije desetak dana pobjednik CEZ utrke u Sloveniji (Moravče) Dražen Krznarić, vozač AK Ozalj, nastup u kartu „Semog Bravo“, u najbrojnijoj skupini vozila Divizije 3CC CrossCar, okončao na trećem mjestu, tek sekundu slabiji od drugoplasiranog Slovenca Boštjana Jenca (Yamaha MT09). Za pobjednika Tomi Baratija (LifeLive TN11) svirana je mađarska himna. U ovoj je diviziji izvrsnim vožnjama kvalifikacija i polufinala nastup među završnih deset najboljih izborio još jedan hrvatski vozač, Ozljanin Karlo Jandri (SppedCar Xtreme), plasiravši se na petu poziciju finalne vožnje.
Isključivo u nacionalnoj slovenskoj konkurenciji desetorice Divizije 1A Touring 1.600 superiorni Žiga Kraševec (VW Polo) nije dozvolio iznenađenja, pobijedivši s više od 14 sekundi prednosti u šest krugova finala Marcela Bizjaka (Citroen Saxo) i Roka Jurišiča (VW Polo). S prednošću 5,768 sekundi Divizije 3 Super Buggy slavio je Slovenac Igor Kern (Honda) ispred sunarodnjaka Kevina Munklera (Bet2T Honda) i Roberta Kocipera (GRR Seat). U ovoj je diviziji osmim mjestom finalnu vožnju okončao predstavnik domaćina AKOK Skok racing 1993 Mateo Žufić (SuperBuggy).
Jedino u Diviziji 3A Buggy 1.600 pobjedničko postolje zaposjeli su predstavnici tri nacije. Pobjednik Mađar Martin Fodor (Suzuki Hayabusa) u izvrsnoj je završnici, za samo 921 tisućinku sekunde, nadmašio Slovaka Aleya Macoska (Alfa Racing 006 JB), ujedno najuspješnijeg u skupini Junior Buggy. Treće mjesto, gotovo u finišu utrke, ostvario je srpski vozač Nenad Ristić (Suzuki Hayabusa) u izravnom srazu s Talijanom Guiliom Guerrom (Fast&Speed).
Za hrvatsko prvenstvo, treću utrku sezone, bodovalo se deset vozača iz četiri kluba. Divizija 1 prvi Ferdinand Pađen, Divizija 3CC prvi Dražen Krizmanić, drugi Karlo Jandri, treći Sven Katić (AK Ozalj, CAP R Suzuki), Divizija 3 prvi Mateo Žufić. U konkurenciji klubova prvi AKOK Skok racing 1993 101 bod, drugi AK Ozalj 94 boda i treći AK Učka Sport Matulji 24 boda.
Nakon dvomjesečne pauze nastavlja se ciklus hrvatskih i slovenskih autocross utrka nacionalnih prvenstava natjecanjem u Sloveniji, na stazi Moravče, 6.rujna u organizaciji ASC Mustang Domžale.
Autor:

Posljednje objave autora:
A07 OSV8 srpnja, 2025OSV: FLORIAN BLAŽUTIĆ – A tko drugi!
A12 Formula driver7 srpnja, 2025FORMULA DRIVER: TALIJAN TESSARI REKORDOM I POBJEDOM DO LIDERA
A07 OSV4 srpnja, 2025NAJAVA: FLORIAN BLAŽUTIĆ LOVI ČETVRTU POBJEDU
A12 Formula driver3 srpnja, 2025NAJAVA: OČEKUJE SE START 140 VOZAČA