Utorak, 10 rujna, 2024
No menu items!
Google search engine
HomeAutosportA03 RallyWRC Croatia rally: Slaven Šekuljica (AK Delta) i Damir Petrović (AK Dugo...

WRC Croatia rally: Slaven Šekuljica (AK Delta) i Damir Petrović (AK Dugo Selo)

Slaven Šekuljica (AK Delta)
Protekli tjedan i vikend od ponedjeljka 15-og do nedjelje 21-og travnja nastupili smo po drugi put na WRC-u Croatia. Uz pomoć sponzora, HIVE WEB3 zajednicu nabavili smo Ford Fiestu Rally3 u Estoniji, ali bez ovjesa za asfalt, tako da je odmah od prijave za nastup situacija bila napeta i neizvjesna, jer Ford M-sport nije mogao isporučiti ovjes na vrijeme. Dobili smo ga od jedne momčadi koja je također nastupila na našem WRC-u, tako da i na ovom nivou natjecanja vrijedi relijaško pravilo uzajamnog pomaganja. Teško je priviknuti se na svaki novi auto, pa je tako i s ovom Fiestom; radi se o prelasku iz Clia Rally5 s prednjim pogonom i kojih 180ks u auto s pogonom na sva 4 kotača i oko 250-260ks, koji se ponaša potpuno drugačije, na manjim brzinama prisutan je understeer, a na većim brzinama voli “gurati” u oversteer. Pritisak je bio velik, i morali smo krenuti polako i oprezno – jer vremena i prilike za pravi trening nije bilo prije natjecanja. Odradili smo samo kratko upoznavanje s autom u Italiji kod Torina, na zatvorenoj lokalnoj cesti duljine oko 2 kilometra, ali s anti-cut štapovima zabijenima na svakom zavoju. WRC Croatia je poznata po dubokim haklovima iz kojih se izbaca puno šodera, a neki brzinci u šumskim dijelovima imaju cijelu širinu ceste premazane skliskim, svježe iskopanim i nabacanim blatom iz dubokih haklova, i tu mala neopreznost može rezultirati izlijetanjem s velikom štetom ako se udari u drvo ili otkliže niz duboku padinu. Moram to priznati, prethodna iskustva su nas već očeličila, tako da smo popisivanje i same brzince odradili gotovo rutinski, uz puno manje stresa nego što je to do sada bilo.

Slaven Šekuljica (AK Delta) – Damir Petrović (AK Dugo Selo)

Ovo nam je već šesto WRC natjecanje na kojem smo sudjelovali. Cilj nam je bio upoznati se s autom i završiti reli bez značajnih problema, u čemu smo dobrim dijelom i uspjeli, polako smo dizali brzinu, ali na drugom brzincu u nedjelju, na trećem kilometru Kumrovca nas je zanijelo na tzv. zemljanu “bankinu” od koje smo se odbili i zarotirali preko ruba krova za 360° – i pali sretno na kotače. Kako i zašto se to dogodilo na pomalo “bumpy”, neravnom dijelu ceste ne znamo, možemo samo pretpostavljati. Kako smo pali na rub ceste, uz poguranac publike smo se vratili na cestu i završili i taj brzinac. Nakon brzinca smo shvatili da se motor pregrijava pa smo stali sa strane i pokušali detektirati problem – ventilator se pomaknuo iz ležišta i blokirao se, pa više nismo imali aktivno hlađenje. Iako je odluka da odustanemo i sačuvamo motor gotovo donesena, ipak smo odlučili pokušati završiti reli uz oprezniju vožnju uz paljenje grijanja u kabini kako bismo odvukli višak topline iz motora, u čemu smo i uspjeli, pa smo nakon dva zadnja brzinca (Trakošćan i Kumrovec) prošli ciljnom rampom ispred Inine zgrade kod Velesajma i nakon toga parkirali Fiestu u Parc Ferme. Zaključak nakon svega je da je Ford Fiesta puno čvršći auto od Clia, i da je dobar izbor za makadamske relije zbog čega je prvenstveno i napravljen taj “upgrade”. Kada bismo sagledali cjelokupno iskustvo, trebali bi biti zadovoljni jer smo unatoč teškoćama uspjeli proći sve brzince i završiti rally, ali za takav zaključak će ipak morati proteći neko vrijeme, a doživljaji i osjećaji splasnuti. Okrećemo se idućim natjecanjima i popravku auta koji će odraditi naša “prateća” Gliese engineering u Italiji, koja je i ovaj puta odradila solidan posao.

foto: privatna arhiva Šekuljica-Petrović

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

POPULARNO