Slaven Šekuljica (AK Delta)
Protekli tjedan i vikend od ponedjeljka 15-og do nedjelje 21-og travnja nastupili smo po drugi put na WRC-u Croatia. Uz pomoć sponzora, HIVE WEB3 zajednicu nabavili smo Ford Fiestu Rally3 u Estoniji, ali bez ovjesa za asfalt, tako da je odmah od prijave za nastup situacija bila napeta i neizvjesna, jer Ford M-sport nije mogao isporučiti ovjes na vrijeme. Dobili smo ga od jedne momčadi koja je također nastupila na našem WRC-u, tako da i na ovom nivou natjecanja vrijedi relijaško pravilo uzajamnog pomaganja. Teško je priviknuti se na svaki novi auto, pa je tako i s ovom Fiestom; radi se o prelasku iz Clia Rally5 s prednjim pogonom i kojih 180ks u auto s pogonom na sva 4 kotača i oko 250-260ks, koji se ponaša potpuno drugačije, na manjim brzinama prisutan je understeer, a na većim brzinama voli “gurati” u oversteer. Pritisak je bio velik, i morali smo krenuti polako i oprezno – jer vremena i prilike za pravi trening nije bilo prije natjecanja. Odradili smo samo kratko upoznavanje s autom u Italiji kod Torina, na zatvorenoj lokalnoj cesti duljine oko 2 kilometra, ali s anti-cut štapovima zabijenima na svakom zavoju. WRC Croatia je poznata po dubokim haklovima iz kojih se izbaca puno šodera, a neki brzinci u šumskim dijelovima imaju cijelu širinu ceste premazane skliskim, svježe iskopanim i nabacanim blatom iz dubokih haklova, i tu mala neopreznost može rezultirati izlijetanjem s velikom štetom ako se udari u drvo ili otkliže niz duboku padinu. Moram to priznati, prethodna iskustva su nas već očeličila, tako da smo popisivanje i same brzince odradili gotovo rutinski, uz puno manje stresa nego što je to do sada bilo.
Ovo nam je već šesto WRC natjecanje na kojem smo sudjelovali. Cilj nam je bio upoznati se s autom i završiti reli bez značajnih problema, u čemu smo dobrim dijelom i uspjeli, polako smo dizali brzinu, ali na drugom brzincu u nedjelju, na trećem kilometru Kumrovca nas je zanijelo na tzv. zemljanu “bankinu” od koje smo se odbili i zarotirali preko ruba krova za 360° – i pali sretno na kotače. Kako i zašto se to dogodilo na pomalo “bumpy”, neravnom dijelu ceste ne znamo, možemo samo pretpostavljati. Kako smo pali na rub ceste, uz poguranac publike smo se vratili na cestu i završili i taj brzinac. Nakon brzinca smo shvatili da se motor pregrijava pa smo stali sa strane i pokušali detektirati problem – ventilator se pomaknuo iz ležišta i blokirao se, pa više nismo imali aktivno hlađenje. Iako je odluka da odustanemo i sačuvamo motor gotovo donesena, ipak smo odlučili pokušati završiti reli uz oprezniju vožnju uz paljenje grijanja u kabini kako bismo odvukli višak topline iz motora, u čemu smo i uspjeli, pa smo nakon dva zadnja brzinca (Trakošćan i Kumrovec) prošli ciljnom rampom ispred Inine zgrade kod Velesajma i nakon toga parkirali Fiestu u Parc Ferme. Zaključak nakon svega je da je Ford Fiesta puno čvršći auto od Clia, i da je dobar izbor za makadamske relije zbog čega je prvenstveno i napravljen taj “upgrade”. Kada bismo sagledali cjelokupno iskustvo, trebali bi biti zadovoljni jer smo unatoč teškoćama uspjeli proći sve brzince i završiti rally, ali za takav zaključak će ipak morati proteći neko vrijeme, a doživljaji i osjećaji splasnuti. Okrećemo se idućim natjecanjima i popravku auta koji će odraditi naša “prateća” Gliese engineering u Italiji, koja je i ovaj puta odradila solidan posao.
foto: privatna arhiva Šekuljica-Petrović
Autor:
Posljednje objave autora:
- A03 Rally10 rujna, 2024RALLY KUMROVEC IZJAVE: Mavričić-Šac
- A02 Brdske utrke3 rujna, 2024IZJAVE ILIRSKA BISTRICA
- Autosport29 kolovoza, 2024WIM: ROMINA BRESSAN (AK Buzet autosport)
- Autosport12 srpnja, 2024WIM HR: ERIKA MARIJA KUŠIĆ (AK Klek Ogulin)