Zaključena sezona kružnih utrka „Grobnik 2024.“
Stazom Automotodroma Grobnik vozilo 35 vozača za zaključne bodove sezone na kružnim stazama
GROBNIČKO POLJE – Završile su auto utrke na kružnim stazama ovogodišnjeg Prvenstva Republike Hrvatske sudjelovanjem 35 vozača od kojih su pojedini lovili posljednje i odlučujuće bodove za titule prvaka ili zaključna pobjednička postolja. Još jedna uspješna realizacija nositelja projekta kružnih utrka u nas Automobilističkog sportskog kluba Kastavac, uz suradnju s Automotodromom Grobnik d.o.o., ove je godine protekla u izvrsnom ozračju uz izuzetno pogodne vremenske uvjete.
Vozači podijeljeni u dvije skupine prema jačini automobila, odradili su posljednje, devetu i desetu bodovnu utrku sezone, nakon nastupa u Mađarskoj (Balaton), na Grobniku sredinom godine, Slovačkoj (Slovakiaring) i Austriji (Salzburgring), a uz državno prvenstvo Hrvatske bodovano je i Prevenstvo Slovenije, te ove godine raspisani međunarodni Croatia Challenge.
ANDREA ČUTIĆ DVOSTRUKA POBJEDNICA DIVIZIJE 1
Četiri „slabije“ divizije raspisa za utrke na kružnim stazama okupile su 23 vozača, među kojima i jednu mladu, perspektivnu, pokazalo se uspješnu mladu damu s krajnjeg juga Hrvatske. U prvim startnim redovima favoriti za postolje, među kojima već tri sigurna državna prvaka.
Najboljim vremenom treninga 1:39,561 minut pole position pripao je veteranu Maru Franiću (AK Dubrovnik Racing) u zasigurno najjačem automobilu skupine Seat Leon S2000, a tek koji metar iza njega na startu „najbrži Bodul“ s Krka Lovro Badurina (Karting klub Rijeka), ovog puta s novim automobilom, simpatičnom „jurilicom“ Lotus Exige Divizije 3. Iza Franića na startu Jasmin Hrnić (AK Župa Dubrovačka, Honda Civic), a iza Badurine istarski as Igor Ilić u redovima AK Dubrovnik Racing (Citroen AX). U prvu utrku žestoko je krenuo Badurina, vodio tri kruga, potom čelnu poziciju prepustio Franiću. S pete se pozicije probijao, u konačnici sve do druge Jasmin Hrnić ostvarivši i najbrži krug utke 1:41,045 minuta.
Zbog tehničkih problema jednog vozila utrka je zaključena dva kruga prije kraja pobjedom u skupini Franića s tek 854 tisućinke manje vremena od Hrnića, dok je Badurina bio treći. Franiću pobjeda Divizije 3 do 2.000 ccm, Igoru Iliću Divizije 2 preko 1.400 ccm, a pobjednički u Diviziji 1 do 1.400 ccm ciljem je prošla mlada Andrea Čutić (AK Ragusa Racing, Peugeot 106). Virovitičanin Igor Tomljanović (AKK SiB Racing Osijek) u Opel Corsi bio je brži od Frane Jukića (AK Dubrovnik Racing, Opel Corsa), poslije prve utrke samo korak do naslova pobjednika sezone Divizije 4 1.2 Turbo.
U drugoj utrci ponovo je Badurina poveo, dva kruga, potom se nakon dva vratio na vodeću poziciju, ali Maro Franić stisnuo „gas do daske“ i preostali dio sve konkurente ostavio iza leđa, prvog za sobom Lovru Badurinu za 8,469 sekundi, a potom i izvrsnog Igora Ilića koji je treći prošao ciljem posljednje utrke sezone skupine „slabijih“ divizija.
Prva mjesta po divizijama samo su bila kopija prethodne vožnje, čime je Tomljanović potvrdio naslov pobjednika za 2024. (bez statusa državnog prvaka zbog nedovoljnog broja sudionika u diviziji). Vrijedi izdvojiti najbolje vrijeme dana ove skupine ostvareno u drugoj vožnji, u posljednjem krugu kada je 4.168,75 metara Novica Stella (AK Solin, Opel Astra DTC) vozio 1:41,010 minuta prosjekom 148,548 km/sat.
DVOSTRUKI TRIJUMF ŽARKA KNEGA
Jedan od ponajboljih hrvatskih automobilista, već nizom godina sudionikom značajnih utrke na nizu europskih staza Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) nije dozvolio iznenađenja, pa je u obje bodovne vožnje „jačih“ divizija hrvatskog prvenstva slavio pobjedom. Svojim prestižnim automobilom Hyundai Elantra TCR, prvo je na treningu, vremenom 1:30,790 minuta, ostvario „pole position“ ispred Slovenca Roberta Pravdiča (Audi RS3 LMS TCR) i Frana Dubrete (AK Dubrovnik Racing, Cupra Leon Competicion).
U prvoj utrci Knego je vodio od starta do cilja, dok se iza njegovih leđa vodila borba između Frana Dubrete i Slovenca Grege Šimunoviča (AKK SiB Racing Osijek, Seat Cupra TCR), koji je startao iz posljednjeg reda. Šimunovič se već u petom krugu probio na drugu poziciju i zadržao je do kraja 17 krugova, ostavivši na kraju Dubretu za nekih devet sekundi. U prvoj vožnji četvrtom pozicijom Divizije 7 CTC veteran i povratnik u automobilistički svijet, svjojevremeni višestruki prvak „splitski šarmer“ Ozren Granda (AK Dubrovnik Racing, Audi RS3 LMS T) osigurao je novi naslov državnog prvaka.
U Diviziji 5 1.6 Turbo o prvaku su na Grobniku morali odlučiti do tada vodeći Buzećanin Valter Nežić (AKK Fly with Kolman Zagreb, Renault Clio IV RS Cup) i Splićanin Petar Dajak (AK Split Motorsport, BMW Z3M Coupe), pa je pobjedom u prvoj utrci Dajak bio korak do naslova. Knego je pobijedio prvu utrku Divizije 2.0 Turbo, a Šimunovič Dviziju 7 CTC.
U drugoj utrci nova pobjeda Knega ispred Dubrete, dok je treći ciljem prošao Bojan Miljković (ASK Kastavac, Honda Civic FK2 TCR), ujedno pobjednik Divizije 7. Četiri kruga prije kraja zbog tehničkih poteškoća iz borbe za vrh otpao je Grega Šimunovič, ali za utjehu ostaje mu najbrže vrijeme dana 1:30,923 minuta uz prosjek 165,028 km/sat. Za 649 tisućinki sekunde unutar Divizije 5 1.6 Turbo Petar Dajak bio je sporiji od pobjednika u drugoj utrci Ivice Marića (AKK SiB Racing Osijek, BMW E36 330i), ali je i to bilo dovoljno Dajaku za naslov državnog prvaka. Druga i posljednja utrka sezone kruga u Hrvatskoj imala je dva starta, obzirom da je u prvim sekundama prvog polaska s linije došlo do prekida nakon kojeg su Ozren Granda i Zlatko Dubreta (BMW E90), zbog oštećenja automobila, napustili utrku.
31 NASLOV PRVAKA AK DUBROVNIK RACING U 31 GODINI
U ekipnoj konkurenciji obje utrke pobjeda novih državnih prvaka AK Dubrovnik racing, ispred AKK SiB Racing Osijek i AK Ragusa Racing, dok je u konkurenciji timova slavio Euromarine Das Racing Team Dubrovnik u sastavu Ilić, Franić, Badurina,Knego i F.Dubreta.
Sezona PH na kružnim stazama je završena. Novi državni prvaci su Lovro Badurina, Igor Ilić, Maro Franić, Petar Dajak i Ozren Granda, pobjednici divizija Igor Tomljanović i Frano Dubreta, prvaci HAKS-a AK Dubrovnik Racing (klubovi) i Euromarine Das Racing Team Dubrovnik (timovi). Dubrovačkom klubu ovo je 31.naslov prvaka u 31 godini postojanja, a Maro Franić osvojio je drugu Zlatnu kacigu HAKS-a uzastopno.
Autor:
Posljednje objave autora:
- Autosport29 studenoga, 2024SVEČANO-RADNI VIKEND OKTANACA U ZAGREBU
- A07 OSV19 studenoga, 2024OSV: FLORIANU BLAŽUTIĆU NASLOV DRŽAVNOG PRVAKA
- A07 OSV14 studenoga, 2024NAJAVA: U DUBROVNIKU ODLUKE O PRVACIMA OSV-a
- A01 Kružne utrke13 studenoga, 2024KRUG: MARU FRANIĆU DRUGA ZLATNA KACIGA